wtorek, 4 grudnia 2012

Zapraszam na herbatkę

Dzisiaj będzie coś innego:) Pisałam w ostatnim poście, że otrzymałam próbki herbat ze sklepu Smak Sztuki. Jest to bezpłatny zestaw (płacimy tylko za przesyłkę - 5 zł) szczegóły tutaj, jeżeli ktoś miałby ochotę spróbować. W sklepie można zapisać się też do klubu Smaczna Paczka gdzie dostaje się kolejne próbki (już za opłatą) cyklicznie co 5 tygodni. Jeszcze się nie skusiłam, ale wydaje się to być ciekawym pomysłem:)

Jako pierwszą herbatę wybrałam owocową Ice Tea.
Skład: mieszanka hibiskusa, ananasa, pomarańczy, papai, mango, mięty, trawy cytrynowej oraz kwiatu pomarańczy. 

Tak wygląda susz - rzucają się w oczy płatki hibiskusa i duży kawałek owocu na środku:)

Przy pierwszym parzeniu najintensywniej odczuwalny był dla mnie aromat mięty w następnej kolejności hibiskusa i cytryny. Przy krótszym parzeniu smak jest kwaskowaty dopiero po dłuższym herbata zyskuje słodkości owoców. Jest to Ice Tea więc obowiązkowo skosztowałam ją też na zimno:) Na lato byłaby idealna bo jest bardzo orzeźwiająca (zapewne dzięki mięcie i trawie cytrynowej). 
Według informacji ze sklepu herbatę można parzyć 3 razy bez utarty smaku i właściwości, jednak po drugim zaparzeniu moje odczucia były inne niż za pierwszym. Mniej było czuć miętę, a więcej aromat owoców. Powodem mogła być utrata liści mięty po pierwszym parzeniu (bo wiadomo, że zawsze coś zostanie na sitku, które się potem myje). Jednak mimo to herbata nadal świetnie smakuje zarówno na zimno jak i gorąco.

Cząsteczki opadają na dno. Herbata ma czerwony kolor dzięki hibiskusowi.

Herbatę można parzyć bez sitka, bo większość składników opada na dno. Tym bardziej, że wszystkie cząsteczki herbaty można zjeść:) Najbardziej było czuć ananasa bo zachował swoją słodycz, a reszta była lekko kwaskowata. Tak więc można zalać susz wypić herbatę, a potem mieć jeszcze smaczną przekąskę:D



Herbatę można też polecić ze względu na jej działanie względem naszego organizmu. Ma dużo witamin (zwłaszcza C), hibiskus działa oczyszczająco na wątrobę i uspokaja trawienie. A jadalne cząsteczki regulują trawienie (źródło błonnika). 

4 komentarze:

  1. Czadowe! Ide na ten sklep :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię takie mieszanki:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. no fajna ta herbatka, nie wiedziałam że ma tyle walorów:)
    pozdrawiam i dziękuję za komentarze na moim blogu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...